Dutch-Netherlands

Over Ons

Vragen / Questions / Questions / Frage > Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

Microlon Europa

Marco Smeets

Mobiel: 00 (31) 6 21558794

Tel: 00 (31) 46† 4372117

E-Mail: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.


Microlon is de toekomst van morgen


Microlon heeft een scala van producten voor bedrijven, dit kan variŽren voor de automotive, scheepvaart, luchtvaart, glas bedrijven, zware transport, racen en zelfs voor de recreatieve RCX (radiografische bedienbare voertuigen) of zelfs bij het schieten (geweren&revolvers) en zelfs tot vissen toe.

Ik heb het geinstalleerd het in mijn eigen voertuig de Audi A4 van 1998 (zie de Home Pagina). Ik heb het de tijd gegeven laten in te werken op de oude methode zoals hij eerst geadviseerd werd en ben pas na 1000 km gaan spelen met de auto en ik was meteen onder de indruk! De resultaten waren meteen duidelijk eigenlijk al vanaf het begin waar te nemen. Ik was vooral gecharmeerd van het feit dat er geen siliconen, PTFE of Teflon in het product aanwezig was en je hoeft alleen maar de motor maar eenmalig te behandelen. Je verkrijgt door de werking van de Microlon in je motor(blok) meteen een lager brandstofverbruik, je haalt meer vermogen uit je motor, de motor start gemakkelijker en hij loopt ook een rustiger ! Een van onze distributeurs is een tijdje terug met een proef begonnen met een groot transportbedrijf, dit was een test voor meer dan 3 maanden om 2 x 12 liter handgeschakelde Turbo Diesel voertuigen te testen. De resultaten waren zeer positief ze hadden een brandstofbesparing van meer dan 15%, hierna is de proef uitgebreid tot 12 maanden en de transmissies zijn toen ook behandeld. Het zijn kleine aspecten om deze te behandelen maar wel degelijk een belangrijke aanvulling op het brandstofverbruik. De kosten besparing per voertuig is nu Ä 11.400 in het eerste jaar en Ä 13.200 in het 2de jaar idemdito voor het 3de jaar, het 4de jaar > dit is levenslang zo lang de motor loopt. Microlon kan ook als een oplossing worden gezien om een snelle verlaging van de carbon Footprint oftewel het CO2 Footprint te realiseren. Dit om de emissies bij prive- en commercieel vervoer te verlagen en zodoende bij te dragen om een schonere lucht en milieu te verkrijgen.

Microlon is onlangs uitgeroepen tot het Top Product in de Car Care Magazine in Japan, waar Microlon met succes al meer dan 27 jaar verkocht wordt ! Het kan nieuw zijn voor Europa, maar het heeft een lange en prestigieuze geschiedenis elders al gerealiseerd. We zijn een klein bedrijf wat een fantastisch product levert dat u echt geld bespaart, uw voertuig zal beter gaan presteren, de milieu uitstoot wordt vermindert te denken aan onze kinderen die uiteindelijk de toekomst zijn. Met de Microlon in uw motor - hoe meer je rijdt hoe meer je bespaart, U geeft het eenmalig uit en U verdient het terug met tanken dat is toch heerlijk !

Microlon heeft een bewezen geschiedenis. Microlon werd in 1964 opgericht door Bill Williams Sr, uitvinder van de Microlon One Time Metaal Behandeling. Op dat moment werkte Bill Senior als een wapensmid en verkocht hij wapens en en wel namelijk de 0.17 kaliber munitie dat gebruikt werd voor 0.223 geweren. Hij merkte dat deze kogel, die een enorme lading van poeder heeft wanneer deze afgevuurd wordt , komt er een enorme hoeveelheid extra warmte vrij waardoor wrijving ontstaat wanneer hij in contact komt met de draaiingen/wendelingen van de loop van het geweer. Deze wrijving veroorzaakt veel slijtage en sloopte de loop al na een honderd schoten. Om dit probleem op te lossen, ontwikkelde hij een vloeistof die een duurzame anti wrijving hars bezit en tevens een ontvettende/reinigende werking heeft die een krachtige suspendeervloeistof met elkaar samen combineerd. Hij behaalde onmiddellijk succes met dit product en hij begon aan de mogelijkheden om ook over andere toepassingen te denken. Bij het bekijken van een geweerloop kwam bij hem de gedachte dat dit hetzelfde was als een cilinder motor, waarbij de kogel de zuiger is en de binnenkant van de loop de cilinderwand, hij begon met het ontwikkelen en testen van een formule die ook op brandstofmotoren te gebruiken zou zijn. In 1978 deed hij met zijn uitvinding mee aan de Salon International des Inventions DE GENEVE in GenŤve, te Zwitserland en won deze felbegeerde eerste plaats medaille de "Medaille de Vermeil". Dit is een buitengewone prestatie om deze te winnen en staat nog steeds op de dag van vandaag als ongebroken. In 1979 ontwikkelde hij de CL-100 een formule voor vliegtuigen en na uitvoerige testen door de FAA werd uiteindelijk ook de certificering verleend voor deze te gebruiken in vliegtuigmotoren. In de loop der jaren is Microlon gegroeid in reputatie als de beste ťťnmalige levenslang metaal behandeling voor motoren, doordat men metalen smeert en daardoor de wrijving vermindert is hij perfect toe te passen voor o.a. voor motoren, machines, auto's, vuurwapens, fietskettingen zelfs tot zakmessen toe. Vandaag de dag is de distributie van Microlon nationaal als internationaal een begrip. De focus van het bedrijf blijft hetzelfde nu als 40 jaar geleden; wij bieden de beste producten om gebruik te maken van de state-of-the-art technologie behandelingen. Microlon gelooft in een goede klantenservice, ouderwets hard werken en blijft zich uitbreiden in hun productlijnen door middel van voortdurend onderzoek en de ontwikkelingen te verbeteren. Als bewijs van dit streven naar uitmuntendheid en het geloof in hun prestaties van het product. Het werkt ook om allerlei soorten wrijving van vrachtwagens, bussen, motoren, landbouwtrekkers, Quads, ATV, geweren, jachtgeweren, pistolen, vissen molens, radio grafische bedienbare motoren, grasmaaiers, kettingzagen, generatoren, hydrauliek apparatuur, buitenboordmotoren/binnenboordmotoren van schepen, Ferries , locomotieven en zelfs tot compressoren en anderen te verminderen. Overal waar wrijving is kan Microlon een perfecte oplossing zijn. In feite kunnen we elke motor behandelen ongeachte grote, groot of klein. Rondom het huis of het kantoor als het piept kunnen we het smeren en het geluid elimineren. In de loop der jaren al meer dan 30 jaar is Microlon goedgekeurd door de FAA, en het is tevens ook al getest geworden door de Franse regering.

Hoe werkt Microlon nu precies ?

Microlon Reinigt eerst chemisch het metaaloppervlak. Microlon wordt toegevoegd aan het carter (motor olie) en de brandstoftank. Het is zeer belangrijk om de te behandelen instructies precies op te volgen voor uw specifieke motor. Complete instructies worden meegeleverd met het product set. Microlon bevat een krachtige chemische oplossing die doordringt en daardoor een motor grondig reinigt van de interne metalen oppervlakken voordat deze geÔmpregneerd wordt. De carbon, lak, stof, metalen deeltjes en andere afzettingen worden opgelost en gesuspendeerd in de motor olie en brandstof, waardoor de metalen oppervlakken worden gereinigd. De losgekomen verontreinigingen worden weggespoeld bij de volgende geplande onderhoudsbeurt. Dit reinigingsproces is van cruciaal belang voor de goede hechting tussen de poriŽnstructuur van het metaal en de Microlon film. Het metaal wordt verzadigd met Corrosie-inhibitoren en anti-oxidanten. Microlon bevat speciale anti-oxidanten en corrosie-inhibitoren. Dit is om een chemische verbinding te voorkomen waardoor de motor zou beschadigen door roest en corrosie, omdat zij werken via de brandstof en de olie, zowel de boven- en de onderkant uiteindes van een motor worden behandeld. Dit deel van deze behandeling draagt ook bij tot een soepeler werking en een langere levensduur van de motor.

Microlon vervangt gťťn olie in het carter. Door de reiniging verdampen deze gewoon via de normale werking van de motor binnen 1-2 uur. Er blijft een blijvende droge smeerfilm achter die vast hecht aan het metaaloppervlak. Microscopische gebroken harsdeeltjes zijn geÔmpregneerd in de metaal poriŽn en zijn een integraal onderdeel geworden van de metalen oppervlakken om deze te beschermen. These particles actually mechanically lock into the matrix of the metal asperities and coat the surface. Deze deeltjes verlijmen zich in de structuur (de pieiken en de dalen) van het metaal de oneffenheden en zorgen daardoor voor een glad oppervlak. De achter gebleven droge smeerfilm is bestand tegen chemicaliŽn en bestand tegen temperaturen ver boven de normale werking van de motor. De Microlon film heeft een van de laagste wrijvingscoŽfficiŽnten van welk materiaal op de wereld bekent, maar het is een chemisch inert die niet zullen opbranden, gom verhogend werkt of een negatief effect geeft aan uw motor. Na de ťťnmalige levenslang metaal behandeling wat normaal Metaal-op-metaal contact was is het nu Microlon-op-Microlon contact. Microlon elimineert vrijwel elke ruwe metaal-op-metaal contact en vervangt deze door Microlon-op-Microlon contact. Dit geeft een totale verandering in de hele interne omgeving van een motor als de metaal oneffenheden vrijwel worden geŽlimineerd. Wrijving, hitte en slijtage dalen, terwijl de efficiŽntie van de motor wordt verhoogd, en je motor zal nooit meer last hebben van een "droge/koude start" omdat normaal alle smeermiddelen zich tot op de bodem van het carter bevinden. Je moet het zien als twee stukken metaal die behandeld worden met Microlon en die nu samen werken. Beide oppervlakken hebben nu een nieuwe dragend oppervlak die bijna wrijvingsloos zijn. De deeltjes in de Microlon coating hebben een enorme smerende eigenschap. Elk oppervlak is "dynamisch" wat betekent dat de Microlon's harsen elastisch blijven onder normale bedrijfsomstandigheden en temperaturen.

De video's & getuigschriften zijn copyright van Microlon Benelux (www.microlon.nl) en mogen alleen met schriftelijke toestemming van de Firma Microlon Benelux ( Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. ) gebruikt worden (alleen de Gun Juice met de geweren zijn niet van Microlon Benelux).